|
|
Registreren • Help
• Inloggen |
|
Het is zo 05 sep 2010 11:23
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
slak niet gewenst, klein zelf onstane slakjes
| Auteur |
Bericht |
Tweety1982
Geregistreerd op: za 31 jul 2010 12:07 Berichten: 11 Woonplaats: Zuid Holland
|
 slak niet gewenst, klein zelf onstane slakjes
Hoi:D
In mijn aquarium onstaan steeds meer kleine slakjes. Het worden steeds meer en weet dus nus of goed is en evt kwaad kan. Me water testen blijven gewoon goed.
Ze zijn dus niet voor plezier maar ik vind ze eruit halen zielig dan gaan ze dood.
Iemand een dier vriendelijke oplossing? Of kan ik ze laten zitten en kan het geen kwaad?
Ik heb Fallax kreeft en twee gold dusty molly's in mijn aquarium.
Heb wel eens gehoord van slak etende slak die dus die kleintjes verwijdert, klopt dat Herena ofzo?
Bedankt!
_________________ Foto van ons Kreeftje:http://www.mijnalbum.nl/Album=PSUQVLKP Kreeftje: Fallax kreeft is sinds 31-7-2010 bij ons Aquarium: Juwel record 600 Woont samen met: 2 Gold dusty molly's
|
| za 31 jul 2010 13:32 |
|
 |
Jess
Geregistreerd op: zo 02 mei 2010 16:05 Berichten: 72 Woonplaats: Tilburg
|
 Re: slak niet gewenst, klein zelf onstane slakjes
Anentome Helena ja. Als je iets minder voert worden de slakjes vanzelf ook minder.
_________________ groetjes Elvira
|
| za 31 jul 2010 13:49 |
|
 |
Tweety1982
|
Hoi
Het aquarium was leeg, heb nog nooit gevoerd :DMaar toch bedankt voor de tip
_________________ Foto van ons Kreeftje:http://www.mijnalbum.nl/Album=PSUQVLKP Kreeftje: Fallax kreeft is sinds 31-7-2010 bij ons Aquarium: Juwel record 600 Woont samen met: 2 Gold dusty molly's
|
| za 31 jul 2010 13:56 |
|
 |
Jess
Geregistreerd op: zo 02 mei 2010 16:05 Berichten: 72 Woonplaats: Tilburg
|
dan heb je ze meegekregen in plantjes o.i.d. Op zich kunnen ze geen kwaad, alleen als je teveel voert worden het er steeds meer en dat vinden de meeste niet zo mooi.
_________________ groetjes Elvira
|
| za 31 jul 2010 14:29 |
|
 |
Tweety1982
|
ok dank je wel, ga vanavond voor eerst voeren en zal idd zorgen dat niet teveel is.
me kreeftje is nu beetje schuw, maar als ik eten neerleg dan ruikt ze dat toch wel? en komt da vanzelf wel naar ons toe toch?
|
| za 31 jul 2010 14:30 |
|
 |
Josf
Geregistreerd op: di 27 okt 2009 20:28 Berichten: 1091 Woonplaats: Amsterdam
|
Ik denk dat je kreeft de slakjes ook wel lust hoor! Zeker als hij wat groter is.
_________________ Groeten, Jos.
|
| za 31 jul 2010 21:04 |
|
 |
Burdie
Geregistreerd op: di 27 okt 2009 18:44 Berichten: 611 Woonplaats: Ruinen (Dr.)
|
Slakken komen meestal "vanzelf" in je aquarium. Zodra je een waterplantje koopt of krijgt, is de kans groot dat er wel ergens een paar slakkeneitjes op zitten. Vaak worden slakken als ongewenst bestempeld en dat is m.i. onterecht. Slakken horen in een aquarium. Het zijn zeer nuttige diertjes, die dode blaadjes, dode visjes, ontlasting, etc. opeten en omzetten in voedingsstoffen voor de planten. Voer inderdaad met mate, dan hou je de slakkenpopulatie onder controle.
_________________ Met vriendelijke groet, Bert
Vuurgarnalen, Crystal Red, Caridina Multidentata (Japonica) Celestichthys Margaritatus (Rasbora Galaxy), Rasbora Brigittae en Corydoras Pygmaeus. 6 aquaria.
|
| za 31 jul 2010 21:14 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|