|
Het is zo 05 sep 2010 11:40
|
Forum regels
Heb je zieke garnalen of kreeften? Plak onderstaande vragen in je 1e bericht en beantwoord er zo veel mogelijk. Dan kan er nog sneller hulp geboden worden!!
1. Wat zijn de waterwaarden? pH: GH: KH: NO3: NO2: CU(koper): PO4(fosfaat):
2. Hoeveel liter inhoud heeft het aquarium? Heb je recent een waterwissel gedaan en hoeveel, hoe vaak wordt er water ververst?'
3. Heb je nieuwe planten aan het aquarium toegevoegd?
4. Heb je nieuwe dieren aan het aquarium toegevoegd?
5. Heb je recent medicatie aan het water toegevoegd of anti algen/slakkenmiddel?
6. Heb je vloeibare plantenvoeding aan je water toegevoegd?
7. Gedragen de garnalen zich anders? Zitten ze boven in het aquarium, zijn ze sloom, zwemmen ze vreemd, hebben ze een andere kleur?
8. Belucht je het water met behulp van een bruissteen?
9. Heb je nog loodjes of potjes met vezel om de planten zitten, of andere soorten metaal in het water?
10. Aantal dieren en hoeveel van elke soort zitten er samen in het aquarium?
11. Wat voer je, en hoe vaak?
ALS JE 1 VAN DEZE VRAGEN MET JA HEBT BEANTWOORD (met uitzondering van vraag 8), VERVERS DAN DIRECT 50-80% VAN HET AQUARIUMWATER EN VOEG EVENTUEEL SPECIALE WATERBEREIDER TOE, GESCHIKT VOOR GARNALEN EN KREEFTEN, BIJV. VANYA OF VAN DENNERLE. DE BELUCHTING VAN HET WATER HOOG ZETTEN.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Kleine witte wormpjes - geen idee wat het is!
| Auteur |
Bericht |
Tenryo
Geregistreerd op: zo 16 mei 2010 18:32 Berichten: 96 Woonplaats: Zwolle
|
 Kleine witte wormpjes - geen idee wat het is!
Ik heb ineens een bezaaide aquarium ruit met witte wormpjes, geen idee of het planaria is, want het zwemt niet, maar kruipt op de ruit met het licht aan.
Is dit schadelijk, maak me best wel zorgen!
m.v.g Kevin.
_________________ 60 cm:
(60 cm - garnalen/kreeften bak) -( Bezetting:) -( Vuurtjes, Koppel Cpo.)
(Planten bezetting:) -(Drijfplanten, belgisch groen, vallisneria.)
(Decoratie:) -( Plantenpotjes, grotje, 2halve kokosnoten, en wat buizen voor verstopplekken.)
|
| vr 30 jul 2010 12:10 |
|
 |
RemBrand
moderator
Geregistreerd op: di 27 okt 2009 22:34 Berichten: 1270 Woonplaats: Wageningen
|
 Re: Kleine witte wormpjes - geen idee wat het is!
Kan je het vragenlijstje even beantwoorden? Hebben ze een driehoekige kop of niet? Hoe lang draait de bak al? Is een fototje mogelijk?
_________________ Vuurtjes, dimi's, CPO, P. vasquezae, Atyopsis moluccensis, Geosesarma sp. Red en Geosesarma sp. Vampire
Zie ook mijn shrimpcam en natuurlijk onze database!
Wil jij ook voor GeK lopen? Het GeK forum T-shirt!
|
| vr 30 jul 2010 13:41 |
|
 |
Tenryo
|
Mijn excuus, hehe.
1. Wat zijn de waterwaarden? Kan ik nu niet meten, sorry.
2. Hoeveel liter inhoud heeft het aquarium? Heb je recent een waterwissel gedaan en hoeveel, hoe vaak wordt er water ververst?'
63 liter
Ik heb 3 dagen achter elkaar ververst vanwege een verhoogd nitriet.
3. Heb je nieuwe planten aan het aquarium toegevoegd?
niet recentelijk.
4. Heb je nieuwe dieren aan het aquarium toegevoegd?
Ja 2 - 3 dagen geleden.
5. Heb je recent medicatie aan het water toegevoegd of anti algen/slakkenmiddel?
Nee
6. Heb je vloeibare plantenvoeding aan je water toegevoegd?
nee
7. Gedragen de garnalen zich anders? Zitten ze boven in het aquarium, zijn ze sloom, zwemmen ze vreemd, hebben ze een andere kleur?
Niet dat ik kan zien.
8. Belucht je het water met behulp van een bruissteen?
Nee
9. Heb je nog loodjes of potjes met vezel om de planten zitten, of andere soorten metaal in het water?
Nee
10. Aantal dieren en hoeveel van elke soort zitten er samen in het aquarium?
20 - 30 vuurtjes, 2 cpo, 3 corydoras paleatus, 1 heterandria formosa, en 2 appelslakken.
11. Wat voer je, en hoe vaak?
TetraTabimin, TetraCrusta menu, en er is een half weekje geleden overgevoerd, dat heb ik voor het meerendeel opgestofzuigerd, en voor de rest niks gevoerd, behalve voor de corydoras 1 tab.
_________________ 60 cm:
(Decoratie:) -( Plantenpotjes, grotje, 2halve kokosnoten, en wat buizen voor verstopplekken.)
|
| vr 30 jul 2010 13:48 |
|
 |
Thea
Geregistreerd op: zo 31 jan 2010 19:39 Berichten: 488 Woonplaats: Zwolle
|
De dieren die je hebt toegevoegd komen bij mij weg, en je hebt mijn bakken gezien................geen wormpjes 100%ongediertevrij Maar welke vorm hebben ze, en kun je een zo goed mogelijke foto van maken of zoeken na een foto op internet waarvan jij denkt dat ze zijn. Heb wel een vermoeden, zie je pbtje
_________________ Groetjes Thea Kreeften:Alleni, Montezumae, Puer, CPO, Vasques, Cherax Peknyi, Clarkii Red. Garnalen: Crystal Red, Vuurgarnaal, Caridina ?, Citroengarnaal. Slakken: Yellow Rabbitsnail, Appelslakken geel, bruin, blauw, paars gestreept, roze en wit.
|
| vr 30 jul 2010 14:02 |
|
 |
Tenryo
|
Ik kan geen foto maken, want ik kan niet inzoomen, en als ik dat al kan is het super onscherp, het kunnen een soort van opstartwormpjes zijn. Ze zijn klein wit, ze zitten nergens anders dan op de ruit, en naar mijn weten zie ik geen driehoekkig hoofd.
Het kunnen idd, opstartwormpjes zijn, want ze zwemmen niet.
_________________ 60 cm:
|
| vr 30 jul 2010 14:07 |
|
 |
Tenryo
|
Volgens mij is het dus wel planaria, nu ze wat groter zijn, maar wat moet ik hieraan doen! Is het dodelijk voor me dieren, en zo ja, wat moet ik doen  M.v.g Kevin.
_________________ 60 cm:
|
| za 31 jul 2010 12:23 |
|
 |
RemBrand
moderator
Geregistreerd op: di 27 okt 2009 22:34 Berichten: 1270 Woonplaats: Wageningen
|
Zonder foto's is het moeilijk te beoordelen, maar een manier is een flubenol behandeling. Rommelen met zulke stoffen moet echter de laatste optie zijn, het is beter denk ik om de natuur z'n werk te laten doen. Misschien op laten ruimen door een Boraras-ras of kleine Corydoras soort?
_________________ Vuurtjes, dimi's, CPO, P. vasquezae, Atyopsis moluccensis, Geosesarma sp. Red en Geosesarma sp. Vampire
Zie ook mijn shrimpcam en natuurlijk onze database!
Wil jij ook voor GeK lopen? Het GeK forum T-shirt!
|
| za 31 jul 2010 13:32 |
|
 |
Tenryo
|
ik heb 3 corydoras paleatus is dit goed, anders koop ik er binnenkort 3 bij.
Ik laat het even voor wat het is, en kijken wat er gebeurt. Dank voor u reactie.
_________________ 60 cm:
|
| za 31 jul 2010 13:55 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|