EHBO pakketje voor je bakkie
| Auteur |
Bericht |
kreeftgarn
Geregistreerd op: wo 20 jan 2010 22:57 Berichten: 180 Woonplaats: Rotjekorrrr
|
 EHBO pakketje voor je bakkie
Lieve Allemaal,
mag ik jullie iets geks vragen als beginner ik heb nu al tijden cavia's en inmiddels dus ook wel kennis van de symptomen van ziekten en dus ook altijd een cavia-EHBO pakket in huis met medicijnen
bestaat er zoiets ook voor je aquarium met zijn bewoners en zo ja wat moet een aquariaan dan bijna altijd op voorraad in huis hebben
ben benieuwd
groetjes an
_________________ www.trekpaarden.eu incl. trekpaardenforum voor als trekpaarden en koudbloeden je hobby en passie zijn & www.hondenforum.net & inmiddels ook dol op garnaaltjes en kreeftjes in de bak!!
|
| wo 24 feb 2010 23:50 |
|
 |
Sjaak
Geregistreerd op: za 31 okt 2009 20:32 Berichten: 243 Woonplaats: Nederland, Prov. Friesland Regio 0512
|
 Re: EHBO pakketje voor je bakkie
Voor garnalen zou ik het zo niet weten. Ze kunnen slecht tegen geneesmiddelen.
Wat in mij opkomt is een flubenol behandeling voor als je last krijgt van planaria maar dat lijkt mij niet echt spoedeisend.
Wel eens iets gelezen over exit maar of dit garnaalvriendelijk is en wanneer we dit toepassen? Geen idee.
_________________ Een Waaierhand is gauw gevuld
|
| do 25 feb 2010 00:00 |
|
 |
angel
|
ik zou het zo ook niet weten... bakje om water te verversen??? en exit is tegen stip bij vissen.. exit kan veilig voor garnalen en slakken gebruikt worden.. exit 2000 dacht ik niet want daar zit koper in... voor zover ik weet dan he. 
|
| do 25 feb 2010 00:11 |
|
 |
kreeftgarn
Geregistreerd op: wo 20 jan 2010 22:57 Berichten: 180 Woonplaats: Rotjekorrrr
|
_________________ www.trekpaarden.eu incl. trekpaardenforum voor als trekpaarden en koudbloeden je hobby en passie zijn & www.hondenforum.net & inmiddels ook dol op garnaaltjes en kreeftjes in de bak!!
|
| do 25 feb 2010 00:15 |
|
 |
Henk
Geregistreerd op: wo 28 okt 2009 22:01 Berichten: 1440 Woonplaats: Heerlen
|
de beste EH is nog steeds, water verversen en geen 'rommel' gebruiken, plantjes eerst in quarantaine, evenals stenen, hout etc etc etc.
verder is er niets mogelijk, denk ik
_________________ Alles over diverse hobby's op: http://www.bijnaallesmag.nl/forum/
|
| do 25 feb 2010 00:20 |
|
 |
Fiona
moderator
Geregistreerd op: wo 28 okt 2009 16:44 Berichten: 2216 Woonplaats: Uffelte
|
Ik ben het met Henk eens; voorkomen is beter dan genezen. Lees je goed in, ga niet teveel voeren en rommelen en zorg voor een stabiele leefomgeving. Er zijn vaak ook natuurlijke alternatieven om problemen te voorkomen of in de hand te houden. De steekwoorden zijn naar mijn idee geduld en balans 
_________________ Groetjes, Fiona
Wil jij ook voor GeK lopen? Het GeK forum t-shirt !
|
| do 25 feb 2010 09:31 |
|
 |
Jose en Ralph
Geregistreerd op: wo 03 jan 2007 00:12 Berichten: 5833 Woonplaats: Lisse
|
Echt een ehbo kit is er niet, en ik sluit mij aan bij de woorden van Henk en Fiona..
Maar ik mis hier in het rijtje toch een ding........
Ergens in huis een extra ingedraaid bakje.... mag klein zijn behoeft geen inrichting maar is oh zo welkom als je hem ineens nodig hebt...
Ralph.
_________________ Kom jij ook naar de Vivariumbeurs 2011
Wil jij ook een Forumvriend worden?:http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=7705
Wil jij ook voor GeK lopen? :http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=10208
|
| do 25 feb 2010 09:35 |
|
 |
bartp
Geregistreerd op: vr 30 okt 2009 13:04 Berichten: 210 Woonplaats: Herent, België
|
absoluut. En als je geen bakje extra kan draaien wegens plaatsgebrek, gewoon wat extra sponsen in een filter stoppen. Ik heb in mijn vissenaqua altijd wat sponsen extra zitten die passen in de filter van mijn quarantainebak. Zodra ik een ziekte heb of nieuwe vis aanschaf, haal ik de q-bak tevoorschijn, haal de sponsen uit de grote bak en start mijn filter op.
_________________ __________________________ 20l met White Pearls 125l gezelschapsaqua met vissen,vuurtjes en japonica's
|
| do 25 feb 2010 09:44 |
|
 |
Helmi
Geregistreerd op: do 29 okt 2009 21:34 Berichten: 224 Woonplaats: Budel
|
Ik heb voor de zekerheid wel een reserve luchtpomp staan. Mocht die ik in het gebruik heb stuk gaan vallen er 6 bakjes stil en je zal altijd zien dat het dan weekend is of in de avonduren. 
_________________ Groetjes, Helmi
|
| do 25 feb 2010 10:15 |
|
 |
Jose en Ralph
Geregistreerd op: wo 03 jan 2007 00:12 Berichten: 5833 Woonplaats: Lisse
|
Dus een ehbo lijstje bestaat dan min of meer uit de volgende medicijnen:
- ingedraaid bakje, - extra luchtpompje, - extra filterpompje, - extra bakje voor lekkages, - sticker op de koelkastdeur met de link naar het Hospitaal op het forum, - extra verwarmingsbuisje...
2 paracetamol.... ( van lekkage krijg je echt wel hoofpijn....)
R.
_________________ Kom jij ook naar de Vivariumbeurs 2011
Wil jij ook een Forumvriend worden?:http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=7705
Wil jij ook voor GeK lopen? :http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=10208
|
| do 25 feb 2010 10:24 |
|
 |
|