| Auteur |
Bericht |
peterv
Geregistreerd op: za 13 maart 2010 10:51 Berichten: 109 Woonplaats: Tholen, Zeeland
|
 mooie inheemse garnaal?
|
| ma 19 jul 2010 15:53 |
|
 |
reggyrat
Geregistreerd op: do 17 dec 2009 15:01 Berichten: 231 Woonplaats: enschede
|
 Re: mooie inheemse garnaal?
mooi als ik goed kijk zijn die kleintjes jonkies? 
|
| ma 19 jul 2010 16:23 |
|
 |
mats
Geregistreerd op: do 29 okt 2009 19:41 Berichten: 666 Woonplaats: België Zoersel (provincie Antwerpen)
|
Palaemon elegans?
_________________ Groetjes, matthias
|
| ma 19 jul 2010 16:48 |
|
 |
peterv
Geregistreerd op: za 13 maart 2010 10:51 Berichten: 109 Woonplaats: Tholen, Zeeland
|
ik denk dat je gelijk hebt Mats!
|
| ma 19 jul 2010 16:54 |
|
 |
Thea
Geregistreerd op: zo 31 jan 2010 19:39 Berichten: 488 Woonplaats: Zwolle
|
Wat mooi Heb je een zoutwateraqua dan waar je ze in kunt doen? Of haal je dagelijks vers water 
_________________ Groetjes Thea Kreeften:Alleni, Montezumae, Puer, CPO, Vasques, Cherax Peknyi, Clarkii Red. Garnalen: Crystal Red, Vuurgarnaal, Caridina ?, Citroengarnaal. Slakken: Yellow Rabbitsnail, Appelslakken geel, bruin, blauw, paars gestreept, roze en wit.
|
| ma 19 jul 2010 17:47 |
|
 |
peterv
|
Nou ja, ik zit met 5 minuten fietsen bij zee. Bij de oosterschelde welteverstaan. Het schoonste zoute water van nederland. Deze beesies gaan terug vanavond, ik ga ze nu wegbrengen
|
| ma 19 jul 2010 18:19 |
|
 |
anneloog
Geregistreerd op: wo 28 okt 2009 16:53 Berichten: 20 Woonplaats: Harderwijk
|
Ik denk dat het de Palaemon serratus is of te wel de gezaagde steurgarnaal. http://www.seamasters.be/bio/geleed/gezaagde.htmhttp://www.soortenbank.nl/soorten.php?s ... ids&id=265http://www.anemoon.org/anemoon/soortinf ... n_serratusde foto's van de eerste link vond ik wel erg er op lijken net als de beschrijving. Tuurlijk kan het ook de Elegans zijn maar na het zien van de foto's neig ik te denken eerder de serratus. Al met al duidelijk een Palaemon das duidelijk denk ik. groeten Annewil
_________________ vuurtjes, bijtjes, cristal red, white pearl, citroentjes, groene bab's, Atya moluccensis, cardina multidenta, cpo, vasques, verschillende slakken, rasboras maculata en brigittae, corydoras habrossus en pygmaeus, hybride endlers ...
|
| ma 19 jul 2010 18:35 |
|
 |
peterv
|
Een ding is me heel duidelijk, ze verliezen hun schoonheid wanneer ze gekookt worden want dit zijn waarschijnlijk de oranje garnalen die je in de supermarkt ook kunt krijgen. Rauw vind ik ze prachtig 
|
| ma 19 jul 2010 21:45 |
|
 |
angel
|
wauw mooi zeg... dank je wel voor het laten zien..
|
| di 20 jul 2010 09:44 |
|
 |
SchorpioenW
moderator
Geregistreerd op: wo 28 okt 2009 10:48 Berichten: 4619 Woonplaats: Haarlem
|
Deze dieren zijn heel makkelijk te houden in een simpel zeeaquarium. Ze houden het makkelijk een par jaar vol. Heel leuke dieren en weinig agressief.
_________________ Groetjes, Willem
Yesterday is history Tomorrow is mystery Today is a gift That's why we call it present
Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby Link naar: garnalenenkreeftendatabase Wil jij ook voor GeK lopen? Het GeK forum t-shirt !
|
| vr 23 jul 2010 07:54 |
|
 |
peterv
|
SchorpioenW schreef: Deze dieren zijn heel makkelijk te houden in een simpel zeeaquarium. Ze houden het makkelijk een par jaar vol. Heel leuke dieren en weinig agressief. Iets voor in je heremietaqua?
|
| vr 23 jul 2010 17:12 |
|
 |
Acheron
moderator
Geregistreerd op: do 29 okt 2009 16:36 Berichten: 1340 Woonplaats: Vlaams Brabant (België)
|
Ik vind een zeeaquarium anders niet zo simpel  Ik heb deze garnalen ook eventjes gehad, maar heb ze weer losgelaten waar ik ze gevangen heb omdat ik het niet zag zitten om de saliniteit en kwaliteit van het water steeds in de gaten te houden. Ze zijn erg mooi inderdaad Dit zijn de garnalen die ik even getrokken heb bij vangst   niet op de kwaliteit letten, het is met de gsm gemaakt
_________________ Onze Garnalen en Kreeften Database ~ http://www.garnalenenkreeftendatabase.nl/ ~
|
| vr 23 jul 2010 23:16 |
|
 |
SchorpioenW
moderator
|
peterv schreef: SchorpioenW schreef: Deze dieren zijn heel makkelijk te houden in een simpel zeeaquarium. Ze houden het makkelijk een par jaar vol. Heel leuke dieren en weinig agressief. Iets voor in je heremietaqua? Ze staan op het verlanglijstje 
Yesterday is history Tomorrow is mystery Today is a gift That's why we call it present
Zie voor achtergrondinformatie: Crustahobby Link naar: garnalenenkreeftendatabase Wil jij ook voor GeK lopen? Het GeK forum t-shirt !
|
| za 24 jul 2010 08:15 |
|
 |
peterv
|
SchorpioenW schreef: peterv schreef: SchorpioenW schreef: Deze dieren zijn heel makkelijk te houden in een simpel zeeaquarium. Ze houden het makkelijk een par jaar vol. Heel leuke dieren en weinig agressief. Iets voor in je heremietaqua? Ze staan op het verlanglijstje  Mocht je binnenkort eens in de buurt komen, geef het dan even aan. Dan ga ik voor je op pad om er een aantal te pakken te krijgen
|
| zo 25 jul 2010 23:12 |
|
 |
SchorpioenW
moderator
|
Ik denk dat ik zelf eens ga kijken bij de pier van IJmuiden. Daar heb ik ze jaren geleden ook gevangen. Is ook een stuk dichterbij Maar bedankt voor het aanbod 
|
| di 27 jul 2010 11:52 |
|
 |
reggyrat
Geregistreerd op: do 17 dec 2009 15:01 Berichten: 231 Woonplaats: enschede
|
ik ben net terug van texel en daar zijn ze ook tevinden echt prachtige beesten mijn droom is wel om deze mooie beestjes ooit in mijn bezit tehebben 
|
| di 03 aug 2010 19:15 |
|
 |
Jose en Ralph
Geregistreerd op: wo 03 jan 2007 00:12 Berichten: 5822 Woonplaats: Lisse
|
Ben je al geweest Willem?
Zo niet, geef dan ff een seintje, dan zoek ik gezellig met je mee! En ik denk José ook wel... Willem H. wellicht ook?
R.
_________________ Kom jij ook naar de Vivariumbeurs 2011
Wil jij ook een Forumvriend worden?:http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=7705
Wil jij ook voor GeK lopen? :http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=10208
|
| zo 08 aug 2010 16:54 |
|
 |
SchorpioenW
moderator
|
Hahah, ik ruik een forumuitje Ik ben nog niet geweest. Je betaalt namelijk 8 euro parkeergeld. Beetje veel om wat wilde garnalen te vangen. Ik heb al gekeken of je misschien bij de noordpier kunt komen met de auto. En anders een keer op de fiets. Ik heb wel weer vers zeewater bij Petten gehaald. Het was laag water en de kribben lagen boven water. Dat is altijd makkelijk voor het water pakken en je ziet dan ook veel moois. Toen ik thuis kwam, zag ik dat er een jong garnaaltje in zat. Nog geen cm groot. Inmiddels alweer verschaald en iets gegroeid. Waarschijnlijk is het een Palaemon. Eind deze week is het nog lager water tijdens laag water. Er zijn dan ook wat poeltjes tussen de kribben. Wie weet zie ik er dan meer.
|
| zo 08 aug 2010 19:47 |
|
 |
martje
Geregistreerd op: za 31 okt 2009 08:58 Berichten: 903 Woonplaats: Haarlem
|
Als jullie met 1 auto gaan, delen jullie de 8 euro parkeer geld! Drinken jullie koffie bij Willem H, want daar ben je dan toch in de buurt.... Klaar is het forum-uitje voor maar 2 euro per persoon! 
_________________ Groetjes Martine Verander aan jezelf wat je fout vind aan anderen!
|
| ma 09 aug 2010 08:03 |
|
 |
SchorpioenW
moderator
|
Ik heb vanmiddag een stuk of 10 garnaaltjes van ± 1 cm groot kunnen vangen. Morgen ga ik weer kijken. Als iemand belangstelling heeft, laat dat dan even weten.
|
| do 12 aug 2010 18:57 |
|
 |
Jose en Ralph
Geregistreerd op: wo 03 jan 2007 00:12 Berichten: 5822 Woonplaats: Lisse
|
Hoe je met de auto bij de Noordpier moet komen??
Daar rij ik met mijn ogen dicht heen... ( wel op tijd remmen dan..)
En nee, ik weet nu niet wat ik met de garnaaltjes zou moeten, maar bedankt voor het aanbod.. Zal toch eerst even voorbereidingen moeten treffen..
Daarnaast.... Ben nu de boel hier eens bij elkaar aan het zetten, en af te strepen van mijn 3 pagina tellende waslijst van zaken die mee moeten volgende week...
Beetje jammer dat er geen 28 uur in een dag zit.....
Ralph.
_________________ Kom jij ook naar de Vivariumbeurs 2011
Wil jij ook een Forumvriend worden?:http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=7705
Wil jij ook voor GeK lopen? :http://garnalenenkreeftenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=10208
|
| do 12 aug 2010 19:08 |
|
 |
SchorpioenW
moderator
|
Ze zijn zo klein, dat ik ze best een paar weken in mijn bak kan houden. Maar dan moet ik wel zeker weten dat je ze daarna komt halen.
|
| do 12 aug 2010 19:15 |
|
 |
|